ال کلاسیکو
مطالب جالب رئال مادرید و بارسلونا را در این وبسایت بیابید

خوسه لوئیس چیلاورت یکی از افسانه ای ترین دروازه بانان دنیای فوتبال به دفاع از والدس برخاسته

 

Jose Luis Chilavert
 

 روز سه شنبه بود که دیگو آرماندو مارادونا، سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین و مربی کنونی الوصل در صحبتهایی گفت:« والدس دروازه بان بدی است ولی آنقدر بازیکنان خوب دور و براو هستند که والدس خوب به نظر می رسد.»

 



ادامه مطلب ...

قرارداد این مربی جوان و موفق با باشگاه کاتالانی در انتهای فصل جاری به پایان می رسد و موضوع تمدید قرارداد او، در صدر اخبار این باشگاه قرار دارد.

 

Dani Alves - Barcelona (Getty Images)
 
دنی آلوس، مدافع برزیلی بارسا، اعلام کرد این تیم بدون پپ گواردیولا هیچ است.
قرارداد این مربی جوان و موفق با باشگاه کاتالانی در انتهای فصل جاری به پایان می رسد و موضوع تمدید قرارداد او، در صدر اخبار این باشگاه قرار دارد.
مدیران باشگاه بارسا سخت به دنبال تمدید قرارداد گواردیولا هستند اما او هنوز در این مورد تصمیم گیری نکرده است.
آلوس در گفتگو با خبرنگاران گفت:" فکر می کنم گواردیولا قراردادش را تمدید می کند زیرا بدون او ما هیچ چیزی نیستیم. اگر او تصمیم به جدایی از بارسا بگیرد، این به معنای خیانت به بارسا نیست. برای زندگی به یک محیط شاد نیاز است. اگر او برود، همه کارهایی که او برای باشگاه انجام داده، باقی خواهد ماند."
بارسا در حال حاضر با 10 امتیاز اختلاف نسبت به رئال در مکان دوم جدول لالیگا قرار دارد و آلوس از نمایش های اخیر تیمش راضی نیست.
" در مورد فاصله رئال و   بارسا کمی زیاد صحبت شده است اما ما احتمالا مرتکب اشتباهاتی شده ایم که در این مکان قرار داریم.ما در دیدارهای خارج از خانه خوب کار نکردیم. ما توازن لازم را در حملات نداریم اما هنوز فرصت بهتر شدن وجود دارد. باید دیدار مقابل والنسیا را به عنوان یک الگو قرار دهیم."

 

 

 

پله، اسطوره فوتبال برزیل، اظهار امیدواری کرد که سبک بازی بارسا در آینده توسط سایر تیم ها دنبال شود و معتقد است در نهایی توانایی تکنیکی بر قدرت بدنی پیروز می شود.
 مهاجم سابق تیم ملی برزیل تیم فعلی بارسا را با تیم هایی مانند بنفیکا، آژاکس، میلان و رئال در دهه های گذشته مقایسه کرد و احساس می کند دلیل موفقیت این تیم داشتن بازیکنانی است که مدت هاست در کنار هم بازی می کنند.
او در گفتگو با سایت فیفا گفت:" سبک بازی بارسا فوتبالی است که مردم دوست دارند ببینند و من امیدوارم این الگویی برای تیم های آینده باشد. امیدوارم در نهایت توانایی تکنیکی مقابل قدرت بدنی پیروز شود. به فوتبال آلمان نگاه کنید. آنها این روزها تکنیکی تر بازی می کنند و این فوتبالی است که ما می خواهیم ببینیم. ما می خواهیم شاهد چرخش توپ باشیم نه حرکت بازیکنان. و این اتفاق تنها در تیم هایی رخ می دهد که به خوبی سازماندهی شده اند.
من اخیرا بازی های زیادی از بارسا دیده ام. آنها شبیه تیم سانتوسی هستند که من در آن بازی می کردم یا شبیه بنفیکا، میلان، آژاکس و رئال مادرید. همه این تیمها در زمان خودشان استاندارد جدیدی برای فوتبال به وجود آوردند و دوست دارم بگویم که کلید موفقیت آنها این بود که بازیکنان تیم اصلی به خوبی در کنار هم جا افتاده بودند."
 بارسا در 6 سال اخیر سه بار قهرمان چمپیونزلیگ شده و دو بار نیز جام باشگاه های جهان را تصاحب کرده است.

مربی بارسلونا در کنفرانسی خبری درمورد اوضاع مبهمی که برسر تمدید قراردادش به وجود آمده صحبت کرد

Pep Guardiola - Barcelona (Getty Images)
 

پپ گواردیولا مربی جوان بارسلونا در کنفرانس خبری تیمش قبل از بازی با والنسیا شرکت کرد و به بررسی شرایط کنونی تیمش پرداخت.گواردیولا دراین کنفرانس خبری به تمام مسائل پرداخت و هیچ سوالی را بی پاسخ نگذاشت . او با جدیت تمام درمورد تمدید قراردادش اعلام کرد که هنوز درمورد آینده اش با بارسا تصمیم نگرفته است



ادامه مطلب ...

ثبت نام از بازیکنها شروع شده، به مردم عادی هم رسیده. بارسایی ها هم بی آنکه خودشان بدانند، عضو افتخاری باشگاه شده اند

Jose Mourinho - Real Madrid
Jose Mourinho - Real Madrid

1- دو تیم گرم بازی هستند. بازی به دقایق پایانی خود نزدیک شده است. اگر رئال مادرید یک گل بزند، بارسلونا حذف خواهد شد. تماشاگران فرصت پلک زدن ندارند. نفس ها در سینه حبس شده است. داور هنوز وقت بازی تمام نشده سوت میزند. بازی تمام میشود. رئالیها به سمت داور حمله میبرند. کاری از دستشان بر نمی آید. بازی تمام شده. بارسلونا صعود کرده. رئال حذف شده. یک اتفاق معمول در فوتبال.



ادامه مطلب ...

فدراسیون فوتبال کاتالونیا نخستین نسخه از نظرسنجی برای مراسم معروف به «گالا کاتالان فوتبال» برای انتخاب بهترین بازیکن و مربی سال کاتالان را منتشر کرد. مراسم اهدای جوایز 21 فوریه برگزار می شود. باشگاهها، مردم، هیئت داوران، روزنامه نگاران، سیاست مداران، فوتبالیست ها و مدیران مطرح؛ جوزپ گواردیولا را به عنوان بهترین مربی سال کاتالان انتخاب کردند.

برندگان اولین نظر سنجی «گالا کاتالان فوتبال» که توسط فدراسیون فوتبال اسپانیا صورت گرفت اعلام شد. ژاوی هرناندز، هافبک باشگاه بارسلونا و همچنین جوزپ گواردیولا، سرمربی بارسا به عنوان بهترین مربی و بازیکن سال کاتالان انتخاب شدند.

ژاوی هرناندز

برندگان:

در فوتبال: ژاوی هرناندز بهترین بازیکن مرد، تریجون مارتا بهترین بازیکن زن، گواردیولا بهترین مربی سال و آنا زاردین بهترین داور لقب گرفتند.

در فوتسال: یوردی توراس بهترین بازیکن مرد، کلودیا پونز، بهترین بازیکن زن و مارک کارمونا، بهترین مربی سال انتخاب شدند.

به بهانه رسیدن فاصله رئال مادرید تا تیم دوم لالیگا به عدد 10 ، کنایه های هواداران رئال به بارسلونایی ها آغاز شده است

Gerard Pique - 5-0
کف دست و 5 انگشت جرارد پیکه بدل به کالت دوران پپ گواردیولا در بارسا شد؛ این لحظه ای بود که بارسا گل پنجم را به رئال مورینیو زده بود و پیکه به  دست راست خود را بالا برد تا این برد استثنایی را جاودانه کند.
اما یک سال بعد از آن شکست رئال با 10 امتیاز برتری در لالیگا دوباره غرور خود را احیا کرده است تا هواداران در شبکه های اجتماعی انتقام خود را از بارسلونا و پیکه بگیرند . جالب اینکه مبدع این حرکت توماس رنکرو سردبیر روزنامه آس است که امسال برخلاف مارکا - پرتیراژترین روزنامه ورزشی اروپا و مادرید - همواره از ژوزه مورینیو حمایت کرده است. 
این عکس پیکه در فتوشاپ با دقت دستکاری شده است؛تماشا کنید:

http://s1.picofile.com/file/7297422903/Pique_doble_mano_diez_puntos.jpg

فکر می کنید اگر گل های این دو ستاره نبود، شرایط جدول لالیگا چگونه می شد؟

Lionel Messi, Cristiano Ronaldo - Barcelona, Real Madrid
Lionel Messi, Cristiano Ronaldo - Barcelona, Real Madrid
 اگر گلهای رونالدو و مسی را از گلهای رئال مادرید و بارسلونا در رقابتهای این فصل لالیگا کسر کنیم ، چه اتفاقی می افتاد؟ موضوعی که قصد داریم تا به بررسی آن بپردازیم، سرنوشت رئال و بارسا در صورت کسر گلهای مسی و رونالدو است



ادامه مطلب ...

ال کلاسیکو (به اسپانیایی: El Clásico)، که به نام‌های دیگری مثل ال دربی اسپانول، ال دربی، ال سوپرکلاسیکو و ال کلاسیک (به کاتالان: El clàssic) ، به مسابقه فوتبالی گفته می‌شود که بین دو تیم رئال مادرید، بارسلونا برگزار می‌شود. رقابت بین این دو تیم از این ناشی شده است که دو شهر مادرید و بارسلونا دو شهر بزرگ اسپانیا بوده، و این در حالی است که دو باشگاه موفق‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه‌های کشور هستند. این مسابقه، یکی از بزرگترین مسابقه‌های فوتبال در جهان است که هر سال صدها میلیون نفر از کشورهای مختلف شاهد برگزاری آن می‌باشند.

 

اصطلاح کلاسیکو (clásico) در سال‌های اخیر رایج شده و در اصل برای مسابقه‌های مهم و تاریخی آمریکای جنوبی به کار می‌رود. این اسم به دلیل افزایش نفوذ فوتبال اسپانیایی در آن جا و همچنین تبلیغات جهانی مربوط به ال کلاسیکو، به وجود آمد.

دلایل اختلاف :

رقابت منطقه‌ای :

یکی از دلایل اختلاف دو تیم رئال مادرید و بارسلونا، ریشه در مناطقی که دو تیم در آن هستند دارد؛ این دو منطقه با هم دشمنی دارند. رئالی‌ها در منطقه کاستیا حضور دارند و تیم رقیب در منطقه کاتالونیا. در واقع رقابت این دو تیم فوتبالی، تا حد زیادی مسائل سیاسی بین کاستیایی‌ها و کاتالان‌ها را نشان می‌دهد و نویسنده‌ای آن را جنگ داخلی اسپانیا نام گذاشته‌است.

ژنرال فرانکو :

در طول حکومت ریورا و بخصوص ژنرال فرانکو (۱۹۳۹-۱۹۷۵)، تمام مذاهب و گونه‌های مختلف زبان به جز مربوط به مردم کاستیا، نابود و سرکوب شدند.به همین دلیل بود که مردم کاتالان به تیمشان لقب «فراتر از یک باشگاه» را دادند.در واقع مردم آن منطقه، تنها راه مقابله با فرانکو و بیان کردن مخالفت‌های خود را، پیوستن به باشگاه بارسلونا می‌دانستند چون هم ریسک کمتری داشت و هم کاملاً قانونی بود.البته در زمان فرانکو، بازیکنانی از هر دو تیم بودند که با حکومت فرانکو دچار مشکل شده بودند و زجرهای زیادی کشیدند.

دی استفانو :

در دهه ۵۰، رقابت بین دوتیم رئال مادرید و بارسلونا بسیار بیشتر از قبل شد. جاییکه آلفردو دی استفانو ستاره آن روزهای فوتبال بود و هر دو باشگاه قصد خریدش را داشتند. پس از درگیری و تلاش‌های فراوان، سرانجام دی استفانو به رئال ییوست که اتفاقا یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های تیم در آن زمان شد.وی همچنین با زدن ۱۸ گل به بارسا، بهترین گلزن تاریخ الکلاسیکوها محسوب می‌شود.

 

 

لئو مسی ، بازیکن آرژانتینی بارسلونا در مصاحبه با دون بالون ، صحبت هایی داشت که بخشی از آنها در مورد رئال مادرید بود . او گفت که با توجه به علاقه ای که به باشگاه کاتالانی دارد ، حاضر نیست به رئال برود .

ال کلاسیکو


بازیکن آرژانتینی گفت :" من در لاماسیا بزرگ شده ام و در بارسا خود را ساخته ام . خود را نمی توانم در پیراهن رئال مادرید یا هیچ تیم دیگری ببینم . هر چند که رئال مادرید باشگاه بزرگی است . "
در این باره که برخی مطبوعات علی الخصوص از کاتالونیا او را از بهترین های تاریخ می دانند گفت :" من باید به افراد بزرگی نظیر دی استفانو ، په له و مارادونا احترام بگذارم . وقتی فوتبالم تمام شود بقیه در موردم قضاوت می کنند ."

در نیمه اول دیدار دو تیم بارسلونا و رئال سوسیداد در ورزشگاه نوکمپ، صحنه عجیبی را شاهد بودیم. چرا که یک گربه سیاه داخل زمین چمن پرید تا بار دیگر خرافه گویان صحبتهایشان را آغاز کنند. آیا این گربه سیاه، عامل بدشانسی های کنونی و آتی بارسلونا خواهد بود؟

[foto de la noticia]

http://estaticos.sport.es/resources/jpg/9/7/1328397725379.jpg

 

چابی از نکونام دعوت کرده است تا در جشن پایان فصل بارسلونا به نیوکمپ بیاید

Copa del Rey: Barcelona-Osasuna: Xavi Hernandez, David Timor (L) Xavier Annunziata

 



ادامه مطلب ...

 

Sergio Busquets vs Ricardo Kaka - Barcelona , Real Madrid
Sergio Busquets vs Ricardo Kaka - Barcelona , Real Madrid

 

سایت گل- روزنامه مارکا گزارش گرافیکی جالبی را روی وب سایتش برده

دراین صفحه این اطلاعات آماری در مورد تمام مصافهای دو تیم در رقابتهای مختلف منتشر شده

 

 



ادامه مطلب ...

به جز مسی، میشل پلاتینی تنها فرد دیگری است که برای سه بار پیاپی برنده توپ طلا شده است.

Lionel Messi - Barcelona

 

 



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ


با عرض سلام وخسته نباشید خدمت تمامی بازدید کنندگان وبسایت الکلاسیکو. این وبسایت در تاریخ 26/۱0/۱۳۹۰ فعال شده و با هدف پر کردن اوقات فراقت با فوتبال جزاب رئال مادرید و بارسلونا مشغول به کار شده است.امید است به لطف خدا و با انتقادات و پیشنهادهای شما عزیزان لحظات خوبی را برای شما ایجاد کنیم.
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ال کلاسیکو و آدرس el-clasico.LoxBlog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان